Zelda

Zelda är min golden retriever tik. hon har en underbar personlighet och älskar mat.
Vi köpte henne ifrån Poerty kennel i karlstad, då frågade uppfödaren vad vi skulle ha valpen till. vi skulle ju bara ha henne som familje och sällskaps hund. så vi fick den "fulaste" och minsta tiken i kullen. men hon visade sig vara en fiaste <3
När jag var kanske 8 år så började jag mer ta henne på allvar, jag hade ju haft henne sen jag var 3, så jag började gå ut och gå med henne. och sen så lärde jag henne "vacker tass". utifrån de har vi lek fram förtroendet för varandra. och nu litar vi på varandra till 100%.
Zelda har även varit med mycket och hjälpt till med framför allt problem hundar. hundar som skäller och hoppar upp och nyps. eftersom hon är en gammal dam har alla valper osv respekt för henne. och härmar henne fullt ut. Hon är till stor hjälp med tex Tildas hundar; Alice och Britta, dem är två jack russel syskon.
förutom de så tränar jag henne i lydnad och freestyle, fast tvälar inte. eftersom hon är så stel och har C i höft så får jag tyvärr inte överanstränga henne och hoppa allt för höga hinder.
Fast jag måste acceptera att hon börjar bli gammal stel och kanske inte finns kvar så länge till...

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0