träning med Blues

Jag har precis kommit in från ett 40 minuters pass med Blues.
Allt var helt perfekt när vi sprang och värmde upp. Hon följde mina rörelser exakt och lyssnade på mig, sprang i samma takt och ja, allt var helt perfekt!
Jag började bygga hinder, hon satt på trappen och väntade på mig. Helt plötsligt går hon ner under vår gran och börjar gräva vidare på ett hål som hon grävde för 1 år sen när hon var skendräktig. Så jag säger till henne och hon kommer till mig, 5 sekunder senare går hon in igen och gräver. Och hon lyssnade inte när jag kallade, så jag fick kalla på henne med en mörkare röst så hon kom ut därifrån.
Allting var perfekt när hon sprang och hoppade, och allt. Hon klarade allt galant när jag hade förklarat för henne hur hon skulle springa eftersom hon inte gjorde ett hinder.
Helt plötsligt börjar en hund på gatan på andra sidan huset skälla och slutar inte. Jag kör ändå med Blues men Blues typ tvekar hela tiden och står still.
När man sen sprang en sväng så vi kom riktningen mot där hunden var så springer hon VÄÄÄLDIGT snabbt och välter allt hon ser och lyssnar inte. Så gjorde hon 3 gånger även om jag sa till henne. Allting slutade med att jag plockade undan.
Men gaash så bra hon var i början, så har jag nästan aldrig sett mitt hjärta <3

/ Nikki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0